Korning Kexx

söndag, maj 01, 2011

Idag har vi spårat. Under liggtiden gick vi promenad och körde uppletande. Spåren gick bra men de var inte så avancerade. Har också vallat med Rico, tränat vittring med båda och fjärren med Kexx. Kexx är anmäld till tävling och det var väl själva 17 nu om vi inte blir uppflyttade. Men, allt ska ju stämma.



Så mycket som hänt sen sist. Haft en härlig tid i USA med arbetskamrater + Rasmus, André och Leo. Ingen matlagning eller städning alls.
Väl hemma så har jag börjat arbeta igen efter sjukskrivningen. Kul faktiskt. Jag har också varit och gjort mentaldelen, som ingår i korningen, med Kexx. Jag är faktiskt jättenöjd med hans resultat. Han fick 338 p men är ju en mjukiskille och för att få riktigt höga poäng tror jag de ska vara skarpare, ha mer dådkraft osv. Jag var jätterädd att han skulle tycka bitstocken var äcklig, därav mitt överdrivna tjoande. Omdömet Kexx fick var att han visade intresse vid alla moment, han reagerade i proportion till retningen, han var social och så var han helt skottfast. Tycker också att han avreagerade riktigt bra. Innan han får titeln Korad ska han också klara exteriörbeskrivingen. Ska försöka hitta någonstans vi kan göra det.



2 kommentarer:

Zelda och Christne sa...

Va skoj att få se lilla kexxet!! :) Grattis till resultatet! Verkar jättekul att göra banan.

Liz & Zanto sa...

KUL att få se filmen. Grattis igen till godkänd. Synd att man jobbade annars hade det varit kul att fått varit med.

Skicka en kommentar

Besökare

Besökare totalt:
Besökare idag:
Besökare online: