En milstolpe

torsdag, juli 01, 2010


Rico blev godkänd vallhund ikväll i Björklinge. Resultat Tror vi var kanske 6 st av 20 som klarade det. Och vi som gjorde det var väl värda det för vi fick kämpa som 17. Det var ett kraftigt drag. Jag fick kommentaren att jag skulle låta honom jobba mer fritt men jag var tokladdad på att inte tappa fåren utan att vi skulle hjälpas åt att ta dem runt. Samtidigt ville jag inte lämna honom för mycket så att han ev skulle känna att han misslyckades om han skulle tappa dem. Rico är ju så ung i jämförelse med de flesta. Vill att han ska få positiva upplevelser för framtiden. Nu är Rico väldigt duktig på att hålla fåren och han känner av dem bra. Vi ska träna på att låta honom ta större ansvar men idag kändes det inte som att det var läge. Jättenervöst var det när duktigt vallfolk tappade fåren. Egentligen kände jag för att stryka för det kändes för svårt. Lisbeth peppade och sa att vi skulle klara det och vi fick lite tips. Grattis till henne och Joc också som klarade det.

2 kommentarer:

Zelda och Christne sa...

Grattis! Va duktigt! Vad är nästa mål nu då?
Ricos ögon är lika blå och fina som valpens (Zeldas) :)

Jasna sa...

Detsamma till dig Diana, kul att träffas...Tog lite foton på din duktiga hund Rico, skickade dom till Marie, men du kanske också vill ha dom? Maila mig så kan jag skicka dom....
Otroligt bra kämpat igår...det var inte lätt, väldigt härlig hund har du:)

Skicka en kommentar

Besökare

Besökare totalt:
Besökare idag:
Besökare online: