Lydnadsdebut för Rico.

lördag, februari 27, 2010

Rico vann och fick fina poäng i debuten. Jag klantade mig i linförigheten gm att säga fot vid varje halt!!!! Varför gjorde jag så? Lite nervös kanske. Detta drog ner poängen ordentligt och vi fick bara 6,5 på ett bra moment. Skulle ha varit 9-9,5 annars sa domaren. Hur som helst så gick det andra jättebra och linförigheten gick ju jättebra det med och jag kommer aldrig göra om det där med kommandona vid halterna- tro mig. Bra att det hände i lägsta klassen och Rico behövde inte lida för det.
Platsliggning 10p. Ligger och tittar på mig hela tiden. Tandvisning 10 p, sitter lugnt och stilla och låter domaren titta. Linförighet 6,5, ja, ni vet... Läggande 8, nosar DK vid sättandet. Inkallande 9p, ställande 9, Apportering 10, Hopp över hinder 10, Helhet 9. Totalt 175 p och därmed uppflyttade till klass II. Missade minst 10 p på linförigheten men det gör ju inget. Känslan var jättebra och det är ju inget som gör något för fortsättningen.Grattis Liz och Zanto till förstapriset i IIan.

Liz filmade. Fick tyvärr inte fart på kameran i början så linförigheten och läggandet är inte med. Men kolla ställandet!!!! Fick DK då han skulle sätta sig därför fick vi "bara" en 9a.


11 kommentarer:

Marie Söderbom sa...

Fiiin Rico och duktig matte :)

Lovisa Hillbom sa...

GRATTIS!!

Christine sa...

GRATTIS! Va duktiga ni var :) Kul att Liz filmade lite,,
Ska ni träna nått imorrn..eller i veckan kanske? (Saknar Wiggo) :)
/Christine

Mackan sa...

BRA!!!! Stort grattis!!!! Och vinst dessutom. ;)

Ajzan sa...

GRATTIS!!!! Ännu engång ni var super duktiga :). Synd att jag inte fick igång kameran i början, får göra om det en annan gång.

Sussi sa...

Snyggt!!

Malin sa...

Grattis!!!

malin sa...

Ja, med Moa gjorde jag ju misstaget att ta allt så allvarligt, blev äckligt nervös så jag nästan spydde plus att hon blev orolig och tyckte att platsen var en hemsk plats att vara på.. Nu därimot så har kattmat löst våran platsliggning och en inte lika nervös matte ;)

Får se om det blir någon tävling, Tjabo har åkt på kennelhosta förmodligen, så vi får se hur snabbt det ger med sig!

malin sa...

Haha ja kattmat och pannkakor gör underverk!

Har ju haft problem med Moas plats fram tills nu i somras. Kattmaten efteråt gör att hon har legat bra, men hon vet ju om hon inte ligger så blir det ju ingen kattmat och hon är mat-tokig nu förtiden så det fungerade för oss iaf.

Pannkakorna gjorde att Tjabo äntligen kunde se apporten, innan var den osynlig. Nu älskar han apporten (kanske lite för mycket) :)

Annika Hope & Jonna sa...

Grattis till en finfin debut

Kerstin o Semmas sa...

Stort Grattis! Superduktiga är ni!

Skicka en kommentar

Besökare

Besökare totalt:
Besökare idag:
Besökare online: