Tanterna får besök!

söndag, januari 16, 2011

Besök av en liten pallevante till aussie idag. Zelda. Härlig tjej med mycket spring i benen. Susade fram så där godmodigt och med den busigaste av blickar. Lilla fian skulle få träffa fåren. Hon har träffat dem förr men det var på betet och då var Zelda en halvhand hög och kunde knappt springa i det höga gräset. Rico fick vara med som hjälp. Första minutrarna fattade hon inte riktigt. Gick och tog lite fårskit. Sen började hon intressera sig och märkte att de faktiskt flyttade sig när hon kom. Spännande! Lilla Zelda skötte sig utmärkt. Hade fint intresse och bra attityd till fåren. Annars så har jag tränat kryp med mina. Börjar gå riktigt bra! Tror jag i alla fall. Fjärren med Rico får jag dock inte ordning på. Han blir så ivrig och tycker det är så kul att han formligen flyger upp i skiftet mellan ligg och stå. Behöver nog lite hjälp med det. Annars har det varit precisionsträning i fria följet med båda. Ska lägga ner mycket tid på det. Viktigt att det känns bra på tävling eftersom det är första momentet och går det dåligt så blir man ju lätt nervös. Osorterade lite mörka bilder från dagens vallning. Kan se lite "spurtigt" ut men det var inte riktigt så i verkligheten. Som sagt, riktigt fin attityd.

5 kommentarer:

Zelda och Christne sa...

Tack för idag! :) Var superkul! Zelda är TRÖÖÖTT! Va mycket fina bilder..kan man sno några till bloggen? Hur gör man för att se alla?

Diana sa...

Tack själv. Duktiga ni var!

Mackan sa...

Kul med vallningsträning i snön. Det var väl ca ett år sedan jag var hos dig och vi tog bilder i snön med.
Har du lydnadstävling inplanerad och anmäld?

Zelda och Christne sa...

Vi kommer gärna snart igen! Vart riktig taggad! Uppfödarn tyckte de såg jätte bra ut :) hon sa att Z visade att hon kunde läsa fåren när hon försökte stoppa dom.

Liz sa...

Vad KUL, vad duktig Zelda är. Lär komma och titta nästa gång om jag är ledig då. Vi får försöka träffas nåt framöver och träna. Jag ringer någon dag.

Skicka en kommentar

Besökare

Besökare totalt:
Besökare idag:
Besökare online: