Kryyyyyp!

söndag, februari 20, 2011

Åh, vad roligt det är att träna. Känns ju som att våren kanske kommer snart i alla fall! Idag har vi kört fyra korta pass. En grej i varje pass. På krypet var jag stålsatt att bara belöna då bakbenen förflyttades ett i taget.Rico är ivrig och kan ibland bjuda på ett grodskutt. Ska passa mig noga för det. Metallapportering ute i kylan. Gäller att värma mellan apporteringarna. Behöver köra metallapporteringen kontinuerligt så det känns naturligt för dem. Vittring. Rico gick ut och hämtade rätt tre gånger!!! Tjoho! Inget tugg eller annan pinne först. Kopplade på näsan i ett tidigt skede. Kexxet gör det här momentet bra. Jobbar på att få honom att klippa snabbare. Det tredje passet var kondition. I "skidspåret". Vurpade i en nedförsbacke med sväng. Jag har en "tant i telefonen" som talar om hur långt jag åker och vilken hastighet jag håller. Då jag som bäst höll på att kravla mig upp efter vurpan säger hon -Autopause. Jo tack!


I går kväll kom jag på att de ska börja träna skall. Egentligen ska jag nog passa på att belöna i ett naturligt läge men jag fjantade omkring och småskällde och tänkte att det skulle funke. Icke. Grabbarna fick bara bekräftat att deras matte är singsing!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Besökare

Besökare totalt:
Besökare idag:
Besökare online: