Gott Nytt År!

lördag, januari 01, 2011

Firade nog inte in det nya året som vanligt folk. Vi hade nämligen hyrt en golvslip. Vardagsrumsgolvet har varit slitet väldigt länge. Stor risk för stickor i fötterna. Vi bubbade ut möblerna i köket och slipade sedan det gamla trägolvet. Tidigare hade vi en olja men nu blev det en sidenmatt lack. Klart för att ställa in möblerna imorgon. Nyårsaftonskvällen satt Rikard och jag och alla hundar på övervåningen och tittade på tv. Mysigt där tycker grabbarna för där får man hoppa upp i den gamla skinnsoffan. Nix, Rico och Kexx brydde sig inte om smällarna. Vipp blev lite orolig men som tur var bor vi i bushen och det hela var över på kanske 10 min. Sen var det lugnt igen. Tränade lite med mina igår. Har köpt ett par nya leksaker. Då är det roligt att träna. Båda blev helprilliga. Jag kan tacka den rosa grisen för att Rico snabbt springer ut och hämtar metallapporten. Den rosa latexgrisen höll inte länge men var en lysande investering ändå. Rico älskar den och hämtade gladeligen metallen om han fick grisen som belöning. Dagen innan nyårsafton gick Rikard och jag en riktig långis med grabbarna. Långt upp i skogen efter plogade men bommade vägar. Idag hade jag dem en stund i hundgården medans jag lackade golvet. Hade ju inte varit så kul om de klampat in där. Jag har också kunnat ge dem ben att tugga på. Fortfarande inga sura miner. Nix och Kexx gillar att gnaga. Rico vill mest gömma. Nix trivs fortfarande bra och kommer jättebra överens med våra hundar. Imorgon åker Vipp till Karlstad igen så då blir det bara 3 hundar kvar. Nix ska nog få valla något mer. Jag vill inte träna något annat med honom. Då kanske man förstör något. I vallningen var han så lugn och fin så där kan vi gott gå och balansera lite. Han är i och för sig nöjd ändå och verkar inte alls understimulerad på något vis men det är ju kanske kul för honom att jobba lite också.



Före


Efter



1 kommentarer:

Sussi sa...

Så otroligt fint golvet blev! Det är roligt med såna där tydliga förändringar. Kul oxå att ni verkar valla lite nu :-)

Skicka en kommentar

Besökare

Besökare totalt:
Besökare idag:
Besökare online: