måndag, juli 05, 2010

Jag har tagit hem fåren från grannen. Det var lite otillgängligt men framförallt blev det bara tistlar där och olämpligt att slå. De flesta har ju problem att hålla fåren innanför staketet men när vi skulle ta hem dem var det nästan omöjligt att ta ut dem. Gräset var högt utanför och de ville inte alls ut på okänd mark. Jag fick ta ner stora delar av staketet och efter mycket om och men gick de ut. Det känns ju inte naturligt för dem att gå till mig heller eftersom jag inte vill ha dem för tama. Väl här hemma verka de nöjda och det finns så mycket att gå och mumsa på. Vi ger dem bäckvatten och pumpen sitter i ett gammalt dass. Där hade några små otäckingar flyttat in...
På tisdag ska jag träna hos Joel sen tänker vi åka på semester en vecka ungefär. Först till Smögen och sen neråt Halland förmodligen. Mysigt med husvagnen då kan man stanna när man känner för det. Ska försöka ligga i med lydnadsträningen så jag kan starta med någon av dem. Får se vem som känns färdig först. Alla tre är ju i 3an. Slutet av juli blir det IK 1 i Sollefteå.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Besökare

Besökare totalt:
Besökare idag:
Besökare online: